Långt inlägg

Hej!

Igår hade jag fullt upp hela dagen eftersom Ida och jag tog tåget hem till Skövde eftersom hon skulle hem och så lämnade jag henne på dagis, tog sen bussen hem till syster för att lämna resväskan och hämta lite cider som ska drickas på Lördag. Sen tog jag bussen hem och packade i lite grejer och skyndade sen till bussen igen så att jag inte skulle behöva köpa en ny bussbiljett, kändes rätt onödigt. På stan gick jag till Rådhus cafét och tog en varm smörgås och varm choklad, sen var det dags att gå till stationen och vänta tills tåget skulle komma. Väl på tåget var det väldigt mycket folk så var nästan omöjligt att hitta nån plats, men fick en till slut och det var väldigt skönt att få sätta sig ner. Men när vi nästan var framme i Hallsberg där det var tågbyte så höll jag på och somna och det var inte alls roligt. för det kändes som att allt snurrade. På nästa tåg kunde jag fått sova eftersom det var över 2,5 timmes resa men insåg att jag aldrig skulle kunna somna på kvällen sen.

Idag då så åkte jag med mamma till Falun och var med henne på jobbet ett tag, eftersom jag skulle träffa Jessica utanför polisen 9.45 och sen gick vi på stan en stund innan vi åkte till Borlänge och gick på kupolen ett tag. Sen åkte vi tillbaka till Falun och gick på stan ett tag till och sen kom Linn och mötte oss så gick vi runt ett tag för att sen gå in på systemet och handla lite dricka tills på Lördag, fick till och med en liten present där inne eftersom jag visade legg innan kassörskan bad om det, hade faktiskt sett skylten så var snabb eftersom det alltid är roligt med presenter.

När mamma och jag kom hem från jobbet så började jag fixa maten och det blev stuvade makaroner och korv, riktigt gott var det men inte alls lika gott som när mamma gör iordning makaronerna. Och sen någon gång efter kl 19 har jag suttit hemma hos min bror och kollat på : 2½ män, Ugly Betty, Desperate Housewives, Christine och nu till sist Brothers & Sisters. Ska gå hem så fort det är slut och får väl se om man kan somna eller om jag blir uppe några timmar till.

/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0