Sjuk och släkten

Hej!

Idag ska jag bara ligga i soffan och ta det lugnt eftersom jag har feber, vaknade vid 11 och kände så varm så tog tempen och det ser inte alls bra ut, det är väl tur att jag inte har något speciellt inplanerat nu i början på veckan. För då kan jag bara vara hemma och ta det lugnt så att jag är frisk tills nästa helg då vi ska åka upp till Dalarna. Usch min mage kurrar jättemycket eftersom jag inte ätit något något idag, men lär väl göra det snart men frågan är bara vad ska man äta? blev väldigt sugen på pizza, men ska faktiskt försöka spara dom små slantarna som jag har kvar nu så får väl kolla i frysen vad som finns där. Är faktiskt inte alls sugen på att äta något men måste väl göra det för annars blir jag bara sämre och det får jag inte bli.

Kom på en annan sak som jag bara känner att jag måste skriva om är faktiskt lite konstigt, men iaf min mammas släkt är väldigt stor och vi har en massa kusiner, och tremänningar på hennes sida, eftersom min mormor var yngst av sina syskon och var minst 20 år yngre än det äldsta syskonet. Många av släktingarna har jag ju träffat medans andra har jag bara hört talas om så var ute på Facebook härom dagen och hittade på några släktingar och dom flesta av dom är ungefär lika gamla som mej, men har aldrig träffat dem. Några av deras föräldrar och mormor/morfar och farmor/farfar har jag träffat men det känns konstigt att alltid ha haft en massa släktingar riktigt nära och aldrig träffat dem, några bodde 1,5 mil ifrån oss medan det max var 3,3 mil till dom andra.

Så en fråga har ni också släktingar nära er som ni aldrig har träffat och vad skulle ni göra om ni träffade dom första gången?

Kan själv säga att jag har sett 2 av dom några gånger eftersom dom gick i kommunens andra högstadie skola och vid vissa tillfällen hade vi aktiviteter tillsammans.

/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0