BLandat 090504

Hej!

Har precis ätit middag, hade egentligen inte tänkt äta någon idag men kände att jag antagligen skulle bli jättehungrig senare ikväll då, så tog fram potatisbullar och stekte och samtidigt som jag gjorde det så fick jag enormt ont i magen vet inte vad det beror på men det blev inte bättre av att jag åt heller. Så antagligen beror det på andra helt normala saker men det är så jobbigt när jag får så här ont i magen=/ så ska ta en värktablett sen och fylla en flaska med varmt vatten.

Har även hunnit boka tågbiljetterna tills jag ska åka till Jessica och det blev inte så farligt dyrt, biljetten hem var typ 100:- billigare än biljetten ner, skulle även ha bokat tågbiljetten från Arlanda eller Sala också men vet inte riktigt vart jag ska åka ifrån och sen vet jag inte när jag kan räkna med att kunna åka och vara klar på Arlanda. Igår beställde jag ju maskerad dräkt som jag ska ha när jag ska ner till Jessica och var ju lite orolig att jag kanske inte skulle hinna få den innan vi åker till Korfu men fick sms idag om att dom hade skickat den och att den troligtvis finns på posten redan imorn. Och det kändes ju jättebra och hoppas verkligen att den passar nu för annars vet jag inte vad jag ska göra och hur jag ska hinna få tag på en ny dräkt innan vi åker.

Imorn ska jag till skolan igen men börjar precis som idag lite senare så hinner kolla på tv när jag har vaknat sen tänkte jag gå ner till polisen och höra om mitt pass har kommit än.

Just det medan jag var uppe i Dalarna i veckan så hade jag hunnit få mitt schema för sommaren fast det var på det ena stället av 2 som jag ska vara på, dom hade även skickat med anställningsavtal och jag fick högre lön än jag trodde:P för min syster jobbar också i Tibro kommun och hon berättade att dom håller på att spara pengar nu så hon sa att jag antagligen skulle få 102kr/h så hoppades ju inte på något annat men blev glatt överraskad över att jag hade fått 105 kr ist. Alltså visst kan man tycka att 3 kr inte är mycket att bli glad över men det blir jag verkligen för när jag jobbade i Falun så hade jag 109,09 i timmen så är ju mindre än det men förhoppningsvis så kanske jag kan få vara kvar som timvikarie och kanske jobba där nästa sommar och då blir det ju antagligen högre lön. Sen blev jag lite förvirrad för kollade på schemat och sen kollade jag i almanackan i mobilen och såg helt olika veckor så fick ringa mamma och höra men då kom jag på att eftersom jag har en LG mobil så är den gjord i USA och min brors sambo sa att deras veckor ser inte lika ut som våra. Ett exempel är att deras veckor börjar på en Söndag medan våra veckor börjar på en Måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0