Dagen..

Hej!

Nu är jag äntligen hemma och det känns riktigt skönt att få krypa ner under filten och vila lite efter hur natten var och sen har jag inte haft nån lugn dag heller. Alldeles före 13 skulle jag ta bussen ner till stan för att möta upp Therese och barnen men när jag kom utanför porten såg jag att klockan var 12.51 och bussen skule gå 52 så bestämde mej för att skynda mej till "centrum" och ta bussen där ifrån och när jag var på väg dit åkte bussen förbi mej. Så trodde att det var kört och att jag skulle missa bussen men för säkerhets skull så små sprang jag och hann precis med bussen, snacka om att ha tur. Så kom ner på stan strax efter 13 och passade på att gå in på Kappahl och sen H&M för att kolla efter det jag skulle ha, men köpte det inte även om det fanns så gick och ställde mej vid busshållsplatsen för att vänta på dom andra. När dom väl kom så gick vi till Rådhus caféet och beställde mat och så gick Therese till optikern och då blev Max jätteledsen och skrek och ville inte sitta stilla, men när maten väl kom så lugnade han ner sej och åt väldigt bra.

När vi hade ätit klart så passade vi även på att fika eftersom Therese inte hade kommit tillbaka än och så sprang barnen runt som galningar och ville inte vara stilla så det blev som en muta och alla var glada och lugna efteråt. T kom iaf medan vi fikade och hon hade köpt en smörgås till sej själv och när vi alla var klara så gick dom före mej till en frisör för att barnen skulle klippas. Det var tänkt att jag skulle komma efter men fick lov att gå in på H&M först och köpa ett paraply eftersom det spö regnade och jackan jag hade på mej inte var vattentät och ville inte bli dyngsur. Men sen gick jag iaf för att leta reda på salongen där dom var och Max var först ut att få klippa sej och han fick sitta i en bil och kolla på film samtidigt, det var så himla gulligt att se honom när han satt där. Frisören använde sej av rakapparat på slutet och M är väldigt kittlig så han drog upp axlarna och skrattade. Sen var det iaf Idas tur att klippa sej och Max ville inte sitta still så därför gick Tessa ut med honom och dom gick till Commerce och vi skulle komma efter när Ida var klar. Och båda barnen blev jättesöta efter att dom hade blivit klippta och jag passade på att kolla vad en klippning för mej skulle kosta och det kostade bara 300 kr så avbokade min tid som jag hade på Tingeling för att klippa mej där barnen klippte sej istället. Men bestämde mej för att jag ska vänta med att klippa mej tills efter att vi har kommit hem igen eftersom solen och saltvattnet sliter på håret.

Efter att vi mött upp T och M så gick vi till bussen och dom åkte hem medan jag gick upp till skolan för att gå på föreläsningen som höll på till 16 så hann inte till polisen och hämta ut mitt pass idag så får göra det på Måndag istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0