090503

Hej!

Har inte haft tid att skriva något inlägg tidigare men nu har jag tid så passar på att göra det. I Fredags så åkte jag och mamma upp till stugan och låg där och solade i princip hela dagen det var så himla skönt och sen mellan 16 och 17 åkte vi hem. Och då ringde Mattias och frågade om jag ville följa med dem till kyrkogården så det gjorde jag, vi var dit eftersom pappa skulle ha fyllt år då. Sen när vi kom hem så gick jag in och duschade av mej solkrämen och sen satte jag mej i soffan med datorn medan mamma fixade med middagen, det blev jättegott åt wok. Senare på kvällen skulle vi kolla på film hade tänkt att vi skulle kolla på filmen som jag hade i datorn men kände att det skulle bli lite jobbigt för min egen skull eftersom jag hade sett den 2 ggr på 2 dagar innan så satt i en morden i midsommer istället och samtidigt åt vi av Ben&Jerry glassen som jag köpte sist jag var hemma.

Igår då så åkte vi till Rättvik för att gå på marknad men hittade inget speciellt att köpa men passade på att köpa brändamandlar så det var det enda som jag köpte medan mamma köpte 2 halsband men det gick bara på 30:- så det var inte så farligt. Sen åkte vi hem och packade ner lite grejer i picnic korgen och åkte upp till stugan igen, men det var inte alls lika skönt som det var på Fredagen men låg och solade bra länge iaf och jag somnade till och med när jag solade ryggen så kliade en massa i natt när jag skulle försöka sova. Sen bestämde vi oss för att åka hem och mamma började med maten medan jag duschade och trots mina protester på att jag inte ville ha fisk till middag så blev det så och det blev faktiskt riktigt gott. Vi hade även gjort iordning efterätt och det va Jordgubbs och annanas paj och den blev riktigt god, sen skulle jag vispa ihop vaniljsåsen men då fanns det ingen hemma så fick ta och göra en egen och det gick väldigt bra och enkelt var det också. Medan vi åt efterätten så kollade vi på Robinson och tyckte att det var jättebra att Kristian fick åka hem och även att Ranjit också åkte ut, det var ju ren tur att Ellinor förlorade tävlingen och inte fick rösta i örådet. Efter att det var slut så gick mamma upp och satte sig vid datorn medan jag satt kvar i soffan och kollade på Dream girls som gick på 4an. När det var slut så gick jag och la mej och läste i min bok som är så himla bra, men tyvärr så är den slut nu så vet inte vad jag ska läsa istället.

Idag då vaknade jag efter 09 av att telefonen ringde men hade turen att mamma svarade men passade på att gå upp iaf så gick in och tvättade håret och sen kröp jag upp i soffan och kollade på nyhetsmorgon med mamma. Dom pratade om hur kvinnor blir misshandlade och sedan mördade av sina män eller pojkvänner. Det var bland annat en tjej som hade blivit misshandlad av sin pojkvän som dom pratade om och hon hade lämnat honom och skulle bara åka tillbaka för att hämta sina jobbnycklar och annat och när dom kom in i lägenheten så ströp han henne.

Nej nu har jag andra saker som jag ska göra, men får se när jag skriver nästa gång.


Ciao

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hejsan! Är du sugen på en ny bloggdesign? Just nu har jag försäljning på hela sex stycken i min blogg, i olika stilar för både tjejer och killar. Endast 150 kronor! För att se dem samt få mer information, klicka på länkarna nedan!



http://liddie.blogg.se/2009/february/saljes-1.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-4.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-5.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-6.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-7.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/april/saljes-8.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/may/saljes-9.html#comment



Om du vill ha en design helt enligt dina instruktioner kan du också beställa en alldeles egen! Läs i sådana fall mer om det genom att trycka på knappen där det står "bloggdesign" i min header. Ha en bra dag!

2009-05-03 @ 23:22:33
URL: http://liddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0