090305...

Hej!

Idag väckte mamma mig vid 08.30 så då gick jag upp och gick in och duschade, sen tog jag mej en macka och ett glas juice till frukost. När jag stod i duschen så ringde det och då var det Ida som undrade när vi skulle komma till dem, så när vi var klara så tog vi bussen hem till dem och vi bakade en massa och Ida fick sina födelsedags presenter. Sedan tog jag och mamma bussen ner på stan och gick in på Rådhus cafét och delade en varm smörgås med pesto och salami och när vi var klara där så gick vi till Hem och hobby som är en inrednings butik som har allt inom inredning och tyger som man kan tänka sej. Så jag köpte 3 lila ljus lyktor och 3 genomskinliga som jag ska ha i mitt vardagsrum och matcha med min lila soffa, köpte även röda kökshanddukar som passar till allt i mitt kök eftersom bord och stolar och även tekokaren är antingen svart eller rött. Köpte även lite andra saker också men det var mest små plock men det blev en hel del och detta gick på endast 124 kronor jättebilligt ju. Sen ville jag gå in på Vero moda och kolla om dom hade fått in något snyggt och det hade dom men jag sa att jag inte ska shoppa och det gjorde jag inte heller, var även in på Sisters och MQ och hittade mycket snyggt där också men kom ut därifrån utan en endaste påse har varit jätteduktig nu. Sen gick vi in och handlade lite och gick sedan till bussen och åkte hem.

När vi kom hem så satte jag igång att laga mat så det blev fiskpinnar och potatis och dillsås till middag det var hur gott som helst men vi fick stressa då vi såg att klockan var mycket och vi skulle hem till min syster på Idas 4 års kalas lite senare. Väl där så fikade vi av det vi hade bakat tidigare på dagen och åt även glass tårta, Idas farfar var där och sen kom farmor och hennes man. Fick många frågor hur det går i skolan och jag höll skenet uppe och sa att allt gick bra, vilket det egentligen inte gör men har bestämt mej för att inte säga något än. Fick även höra att det tydligen höra att det var i princip klart att jag skulle få sommarjobb på Rehab i Tibro också och det är på 3 veckor så då har jag 7 veckors jobb i sommar, men den sista veckan så är jag ju inte hemma men det fixar sej säkert på någtot sätt.

Tog bussen hem vid 20.37 och nu sitter vi här i soffan och kollar på tv men ska gå in och duscha alldeles strax för det hinner jag nog inte göra imorn för då ska vi åka till Elins esplanad och gå där ett tag för jag ville in på en affär som heter Cassells där jag har sett en sjukt snygg klänning som jag vill prova och se hur den sitter så kanske jag köper den senare i vår när jag har mer pengar.

/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0