Lördag

Hej!

Idag vaknade jag av att det luktade konstigt i huset men det var bara mamma som hade tänt inne i kakelugnen så det hade kommit in lite rök. Hjälpte till och plocka in lite grejer i skåpen i köket medan hon slipade på väggarna, strax efter 12 gjorde vi iordning oss för att åka till Borlänge och kolla på lite artister som hade varit med i melodifestivalen som var där. Det var isf Molly Sandén, Sarah Dawn Finer, Måns Zelmerlöw och Carolin af Ugglas men vi hann inte se Molly som var först så åkte vi hem innan Carolin af Ugglas skulle uppträda så vi såg Måns och Sarah.

Åkte hem sen iaf och gick in och handlade lite till middagen ikväll och ringde till min bror och hans sambo när vi nästan var hemma och frågade om dom ville komma och äta med oss, så vid 18,30 så satt vi och åt en jättegod middag som bestod av panerad fisk som mamma hade gjort och sedan potatis mos med något grönt i af. Och till detta så hade vi en typ av tomat pesto, men tyvärr så kunde jag inte äta så mycket eftersom jag har haft ont i magen hela dagen och hade det lite igår också så mamma tror att jag håller på att få magkatarr och det är tydligen inte bra för att det kan gå över och bli magsår.

Till middagen iaf så hade vi tagit fram två olika viner men jag besämde vilken flaska vi skulle ta ocg jag har ju inte druckit så mycket vin, men det här vinet var faktiskt väldigt gott så det kan jag tänka mej att dricka igen. Efter att vi hade ätit klart så förflyttade vi oss iaf till soffan och kollade på slutet av postkodmiljonären och det var en kvinna som var med som var hur härlig som helst men tyvärr åkte hon ur. När det var slut så började ju Robinson och gud vilka förhållanden dom lever under nu i början, men vad folk klagar visst det kanske är lätt att störa sej på när man sitter i soffan men dom lär ju veta vad dom ger sej in på när dom har sökt. Det var ju även öråd idag och det var Michel som åkte ut och det tyckte jag var synd för han hade nog kunnat klarat sej ett bra tag där, tror nog att dom vill se om Mika kommer bli knäckt nu som dom tror att hon kommer bli, eftersom en del menar på att dom hade en romans och var kära i varandra.

Nu ska jag iaf gå ner och kolla om det är något bra på tv, kan ju inte kolla på 4an iaf där det är Star wars för det är verkligen inget som jag tittar på annars sätter jag nog i en film eller så går jag i badet och går och lägger mej eftersom mitt tåg går 10 imorn, men är inte hemma i Skövde fören 14,30 och då ska jag åka in hos min syster och fixa lite grejer där. Då jag egentligen skulle vara "husvakt" under helgen när dom är på kryssning till Helsingfors, men dom har ingen aning om att jag inte är hemma så måste komma ihåg att åka in där.

/Bea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0