Hemma igen

Hej!

Nu är jag hemma igen eller var faktiskt hem lite tidigare men var bara in och hämtade mina träningskläder då, sen åkte jag till gymmet och körde mitt träningspass och sen skyndade jag mej till bussen så att jag inte skulle behöva köpa en ny biljett för mitt busskort har gått ut. Och hade turen att hinna med bussen så nu sitter jag här i soffan och ska snart ta och plocka ihop och dammsuga här hemma, ska även ta och diska.

Men iaf efter 10 idag så gjorde jag mej klar och hade packat ner bakgrejerna och gick sedan ner till affären för att köpa resten av det som behövdes till bakningen, hade turen där också att precis hinna med bussen som skulle gått alldeles när jag var klar i kassan men som tur var så var den försenad. När jag kom till min syster så satte vi igång och gjorde syltrutor och dom blev jättegoda och efter det så satte jag in muffinsen, men när dom kom ut så var dom rätt hårda. Så vi bestämde oss för att göra en ny smet efter att vi hade ätit lunch och efter att vi hade varit ute och gått runt dammen. Och Max som snart är 2 var jätteduktig och gick nästan hela tiden medan Ida stog på ståbrädan nästan hela tiden, och vi blev chockade när hon sa att vi inte skulle ha ståbrädan med oss till Göteborg på Lördag.

När vi kom hem så sa Ida att hon mådde illa och att det kändes som att hon skulle spy, men det gick bra och det kom inget som tur var. Men min syster trodde att det till stor del var att Ida inte vill gå på dagis imorn och hon vet att om hon är sjuk så får hon vara hemma. Så efter att vi hade ätit mellanmål så gjorde jag iordninig en ny muffinsmet och den här gången så blev det lyckat.

Tog bussen hem vid 16.52 och var hemma några minuter efter det och då var jag bara hem och packade i träningskläderna och skyndade mej ner till "centrum" igen för att ta bussen till Nautilus och jag hann med den som tur var.


Ska ta och ringa mamma nu och höra när hon ska åka imorn ifall jag ska ta tåget till Örebro eller nått sånt och möta henne, om inte biljetten är alldeles för dyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0