Hemma från Göteborg

Hej!

Skulle ju åka till Göteborg idag vid 7.32 och vi skulle ju ha med oss Ida och Max, så vi skulle vara hemma hos dem strax före 7 idag men blev lite försenade då det hade kommit en massa snö i natt och sen hade det varit varmt så det hade ju töat. Så kom hem till dem vid 7 och då var dom inte ens klara Ida hade inga kläder på sej och sen skulle dom borsta tändernamen allt gick bra och vi kom fram till stationen i lagom tid iaf. Och väl på tåget så ville barnen inte sitta stilla så dom sprang mellan mej och mamma hela tiden, kom fram till göteborg strax före 9 men allt var stängt och skulle inte öppna fören 10 så vi bestämde oss för att gå till Universeum. Tog små gator och hittade ett jättemysigt café på en liten gata, Änglar hette det och tjejen som jobbade där var jättetrevlig, eftersom Max sprang bakom disken och jag sa att han skulle komma fram men hon sa att det var okej.

När vi hade fikat klart så gick vi vidare för att ta oss fram till Universeum och när vi nästan var framme så fick jag se hur mamma ramlar med barnvagnen så hon och Ida slår sej och Max åker ur vagnen och skrapar kinden. Detta berodde på att Ida stog på ståbrädan och den har krånglat förut när man varit ute och gått, och idag var som sagt inget undantag utan den släppte från vagnen.

Sen gick vi vidare in på Universeum och det var jättemycket folk där, men vi tog med oss vagnen in men det hade inte behövts för Max gick i princip hela tiden. Barnen tyckte ju att det var jättekul att kolla på alla djuren och Max tyckte att det var spännande att kolla på Ormarna, och jag och mamma tyckte också att det var roligt att gå där också. När vi kom in regnskogen så hade dom små apor där och dom var jättesöta, och fick många bra kort på dem.
När vi hade gått klart inne på Universeum så bestämde vi oss för att vi skulle ta och gå och äta så vi gick till restaurangen där och Ida och Max fick potatis och köttbullar och det märktes att Max var hugrig för han tog en stor potatis och en köttbulle i varsin hand och började äta av dem. Jag och mamma åt Kycklingspett med teriaki sås och till det så var det hel bulgur men tyckte inte att den var god så därför åt jag bara kycklingen.

När vi hade ätit klart så var klockan inte ens 12 så då gick vi in mot stan igen och gick in på Zara och Mango och jag såg en jättesnygg klänning inne på Mango som jag skulle velat ha köpt. Sen när vi hade kollat klart där så gick vi till Nordstan och gick där och kollade lite också och Ida köpte lördgasgodis åt henne och Max. Sen orkade ingen av oss gå där längre så vi tänkte gå tillbaka till Centralen men då ville mamma gå in på en väskaffär och kolla på en handväska och hon hittade en som hon köpte. Och sen gick vi till centralen och hittade på en bänk där vi satte oss och vilade, sen gíck jag och köpte något att dricka åt oss allihop. Sen fick jag se ett Café alldeles bakom där vi satt så sa till mamma att där kanske jag kunde få en Chai latte, för ville prova en sån eftersom så många skriver om att dom dricker det. Så gick och köpte en som jag och mamma skulle dela på men hade kunnat druckit upp hela själv för den var hur god som helst kan jag säga, så tror att jag kommer dricka det hädanefter när vi ska ut och fika.

Nu ska jag stänga av och kolla på Robinson som börjar nu.

/ Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0