Sjuk

Hej!

Det blir bara ett kort inlägg idag eftersom jag snart ska sova, som rubriken lyder så är jag sjuk vaknade igår morse och hade jätteont i halsen och har knappt kunnat varken äta eller dricka under hela helgen. Vi var iväg hela familjen en sväng idag och när jag kom hem tog jag tempen och då låg den på nästan 2 grader över min normala temperatur. Så har bara legat och vilat sen vi kom hem och samma sak gäller imorn förutom att jag ska passa Ida medans Therese och Christian är på jobbet, för hon är inte heller helt frisk, ligger och hostar så himla mycket på nätterna så att hon inte orkar hålla sej vaken hela dagarna.  Men C skulle komma hit med henne efter att dom har lämnat Max på dagis, så tänkte att vi kanske skulle gå till affären och köpa glass och bara mysa framför tv under förmiddagen för antar att vi inte kommer orka så mycket annat. Ska egentligen på introduktions dag på Tisdag men som jag känner mej just nu så kommer jag inte åka dit, för då ska vi vara på ett äldreboende och vill ju inte smitta ner gamlingarna.

Tessa frågade vad jag skulle göra på midsommarafton och sa att jag bara skulle ligga hemma i soffan och kolla på tv, men då tyckte hon att jag kunde komma och fira midsommar med dom och deras kompisar ist. Så får väl se hur jag mår då men antar att jag kommer känna mej mycket bättre än vad jag är nu. Det finns ett problem när jag är sjuk och det är att jag blir att frysa så därför brukar jag ligga i badet flera gånger om dagen när jag är sjuk för det är i princip det enda som hjälper mot det, men för att värmen ska hjälpa så måste jag ha väldigt varmt och då kan jag ligga i badet i max ngr minuter per gång. Så kan ju verkligen vara glad att jag bor i lägenhet så att det finns varmt vatten hela tiden, för när jag bodde hemma hos mamma så blev vattnet kallt efter att man hade badat några gånger.

Nu ska jag försöka sova så att jag iaf får sova några timmar innan Ida kommer imorgon bitti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0