Måndag och Tisdag

Hej!

Igår hade jag ju turen att jag inte skulle iväg och jobba med tanke på att jag var sjuk och samtidigt passade jag på att vara barnvakt åt Ida i princip hela dagen då hon var hemma från dagis eftersom hon också var sjuk. Och orkade knappt göra någonting medans hon var här så jag låg på soffan och vilade medan hon fick leka doktor och undersökte mej, sen lekte hon även tatuerare och tatuerade mej på låtsas och sen fick jag även göra det på henne men på henne använde vi faktiskt tuggummi tatueringar och sen var hon nöjd. Höll på att somna flera gånger under dagen men då kom Ida och sa åt mj att jag inte fick sova.

Ungefär vid 14.45 gick vi ut till lekplatsen och stannade där i cirka 30 min innan vi fick lov att gå till affären och handla innan vi skulle ta bussen hem till dem för att T och M skulle komma hem sen och jag lovade att jag och Ida skulle vara hemma när dom kom hem. När vi kom hem till dom så tänkte jag att Ida kanske ville leka ute en stund så satte mej på trappen till garaget och då säger I : Betris jag orkar inte göra nånting kan vi gå in? så då passade vi på att gå in och så satte vi oss i soffan och läste bok istället. Efter att dom andra hade kommit hem passade jag på att ta bussen hem igen och passade även på att gå in på affären och handla till middag innan jag gick hem så det fick bli tacos eftersom jag var helt slut.

Förresten när jag tog tempen i Söndags låg den på 37,9 och normalt ligger den under 36 grader och glömde att ta den igår men när jag tog den imorse så låg den nere på 35,3 grader så är ju helt konstigt att den går ner så himla snabbt. Men har varit hemma idag ändå för har ju fortfarande ont i halsen, huvudet och sen rinner näsan emellanåt och då är det inte roligt att åka på utbildning och speciellt inte när det är på ett äldreboende för vill ju inte smitta någon.

Så idag gick jag upp strax efter 10 och la mej i soffan och kollade på tv, efter att första serien var slut gick jag ner till tvättstugan för att se om det fanns någon tvättid och det gjorde det så bokade in mej så jag skulle tvätta mellan 12 och 17 idag:P Och allt gick otroligt snabbt med tvätten så var klar redan 15.30 idag och så fort brukar det inte gå och då hann jag tvätta 4 stora maskiner, plus att allt hann torka i antingen tumlaren eller torkrummet. Har inte haft tid att värma på någon lunch än så antar att det får bli en tidig middag ikväll istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0