Lite om resan

Hej!

Nu var det väldigt längesedan jag bloggade, men har inte varit in något sen jag åkte hem till Dalarna innan vi skulle åka till Gran Canaria men nu ska jag börja skriva igen.

Som sagt den 17 December åkte jag och min mamma till Gran Canaria och då flög vi från Romme och det var jättesmidigt och skönt också, slippa all stress och sånt som blir när man åker från Arlanda. Vi kom fram cirka 21 och fick våra väskor relativt snabbt, sen gick vi ut och tog reda på vilket hotell vi skulle bo på och sedan tog det ungefär 1 timme dit med bussen. Hamnade på ett jättefint hotell och fick en stor lägenhet, men jag orkar inte berätta allt från resan men skriver om lite grann så får dom som vill fråga ist.

Måndagen 22 December tog vi bussen till ett stort köpcentrum som hette Atlantico och vi gick där i ungefär en halv dag, några av affärerna som fanns där var: Zara, Mango och sedan hade dom en Zara kids affär med jättefina barnkläder så sjävklart köpte vi lite julklappar åt barnen där. Vi passade även på att äta på en Mexikansk restaurang också medan vi var där, maten var jättegod skulle kunna ha ätit hur mycket som helst.

Dagen efter Tisdag åkte vi på en ötur som var något som jag skulle rekomendera till alla som ska åka till Gran Canaria med ving, den hette den okända öturen och då åkte man till ställen dit inga turister åker annars utan det är bara befolkningen som åker dit och det var helt otroligt.

Nu orkar jag inte skriva mer just nu har blivit jätteförkyld och det rinner från näsan hela tiden, jättejobbigt.

/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0