090224

Hello!

Nu sitter jag här i min sjukt sköna säng och inte gör något speciellt chattar bara med lite folk på msn och läser lite bloggar. Idag har jag faktiskt gjort en sak som jag inte tänker berätta vad jag har gjort för då förstörs överraskningen till dem som ska få se det senare.

Men nu är det så att jag har problem med vad jag ska ha på mej när Jessica ska ha sin födelsedagsfest, har några olika alternativ men dom är fina allihopa på sina sätt så de är sjukt svårt att bestämma sej vilken jag ska ta. Blir väl så att jag slänger ner alla alternativen och byter om tusen gånger innan allt folk ska komma, får alltid beslutsångest när jag har olika alternativ som är fina. Så imorn ska jag iaf börja packa eftersom jag åker rätt tidigt på Torsdag eller ja efter 10 men tänkte gå in på pressbyrån och köpa något som jag kan äta till frukost och även kanske något lätt till lunch som en macka eller en sallad.

Pratade precis med mamma i telefonen och har beställt Idas födelsedags present nu, hon får ett "start set" med en massa möbler och sånt till dockhuset som hon ska få i present. Det är så roligt att fråga Ida vad hon vill ha i present för då säger hon: "Jag vill ha ett sånt dockhus som Ebba har" och frågar man vad hon vill ha mer så låter de så här: " Jag vet inte får ta det jag får". Hon är så himla härlig och den tjejen fyller bara 4 år, vad kommer hon säga nästa gång hon fyller år då? Eller kanske vad kommer hon säga att hon vill ha i julklapp.

Fast min present till henne fixade jag redan förra veckan och hon får kläder av mej, var in på H&M och gjorde lite fynd, bland annat en klänning med Hello Kitty på, ett par gråa lite mjukare jeans, leggings  och till sist så hittade jag en huvtröja med dragkedja där det är Hello Kitty på ryggen. Ida kommer antagligen bli jätteglad för hon älskar verkligen Hello Kitty och skulle helst ha det på alla sina kläder.


Jag bestämde ju för ett tag sen att jag inte skulle shoppa något på två månader och det har faktiskt gått alldeles utmärkt hitills för när jag sa det så gällde det kläder och sådant som jag egentligen inte behöver och när det gäller grejer till lägenheten så får jag shoppa. Sen måste jag ju kunna få köpa födelsedagspresenter åt mina nära och kära, men ska se till att kunna hålla det där löftet nu och inte shoppa något även om jag verkligen vill ha det.


För det kan ju vara bra att spara pengar nu när jag inte vet när jag får något jobb och sen är det viktigare att betala alla räkningar än att shoppa, för det kan jag göra vid ett senare tillfälle när jag har en bra inkomst som jag klarar mej på för det gör jag inte nu om jag skulle shoppa också. Det är inte någon som kan tänka sej att sänka lite pengar till mej eller nån som kan tipsa om nått jobb?

/Ciao bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0