Lite frågor och annat..

Hej!

Var ner och hämtade paketen på affären tidigare men det var inget roligt, inte alls det som jag hade förväntat mej att det skulle vara:( men hoppas på att det andra kommer imorgon eller någon annan dag i veckan vill få mina grejer nu. Har även tvättat klart nu men det tog längre tid än vad jag trodde för när jag skulle gå till affären så gick jag in och kollade till tvätten men det som var klart i tumlaren hade inte blivit torrt så jag fick köra det en gång till i 40 min men det blev ändå inte riktigt torrt. Och inte ungefär hälften av det som hängde i torkrummet hade blivit torrt så det var bara att ta ner det och slänga in det i torktumlaren tillsammans med det andra. Ska strax börja lägga in kläderna i garderoben och sedan hänga in lite kläder i klädkammaren också, sen är det nog dags att fixa mat.

Ska ta och kolla om det är något bra på tv ikväll så jag vet om jag ska kolla på tv eller leta reda på nån film som jag kan kolla på datorn.

Förresten så ska vi ju snart åka hem till Dalarna igen och då ska vi ju på genrepet på Melodifestivalen först på Fredagen men sen på Lördagen ska vi åka upp till Sälen om det inte är för kallt, men vi ska så klart inte upp och åka skidor utan vi ska åka hundspann. Gjorde det när jag var liten och det var en häftig upplevelse och vill gärna göra om den igen men vi ska kolla upp priser på dom olika ställena först och även höra om det finns plats för oss allihop. För om vi ska åka så blir det: jag,mamma,mattias,christin,tessa,christian, ida och max.

En sak som jag stör mej på är att när man som tjej har flera killkompisar så tycker folk att det är konstigt, alltså vad är det för konstigt med de? Kan ta mej själv som exempel har faktiskt lättare att bli vän med killar än med tjejer, killar bryr sej inte alltid om hur man ser ut om man är kompisar. Men många tjejer vill ju ha kompisar som ser bra ut, dom kan ju inte vara vän med nån som inte är populär eller inte är speciellt snygg. Nu säger jag inte att alla är så men i princip alla tjejer som jag har träffat som själva ser bra ut har sällan vänner som inte ser bra ut.

Sen som tjej så tror en del att bara för att man har flera killar runt sej så betyder det att man håller på med dem allihop, visst det finns säkert tjejer som är så Men jag tror att killar är värre när det gäller såna saker. Dessutom blir vi tjejer kallade för hemska ord om man har flera killar som man dejtar samtidigt medan killarna är så himla bra om han har flera tjejer samtidigt. Är det verkligen rättvist att det ska få vara så? Kan säga att det tycker jag iaf att det inte är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0