Onsdag= Städning

Hej!

Jag vaknade sent idag, rättare sagt strax efter tolv men vad gör det när jag ändå är ledig? Var nyss duktig och packade ihop alla kläder som jag inte använder av en eller annan anledning och kan säga att det var väldigt mycket kläder, blev tre stora resväskor fulla och sen en flyttkartong så jag kanske behöver se över mina kläder? Har faktiskt inte gjort så mycket annat idag förutom att jag har suttit och bjudit på lite grejer på Tradera, bland annat en ny vår/höst jacka åt Max men som vanligt så hann någon lägga ett bud alldeles innan auktionen slutade så jag hann inte lägga ett högre, men hittade en annan jacka så jag väntar med spänning för att se hur det går där.

Så nu ser mitt sovrum ut som ett bomb nedslag eftersom det ligger grejer överallt men ska fixa till inne i garderoben så jag får alla grejer på sin plats, sen ska jag förflytta mej till klädkammaren och plocka ihop där också för då kan jag hänga upp alla kjolar och klänningar istället för att dom ska ligga i garderoben och bli skrynkliga. Dessutom så blir det ju enklare och hitta kläder nu när jag har sorterat ut så nu är det bara sånt som jag använder och tycker är snyggt som finns kvar här inne, nu ser min garderob faktiskt ganska tom ut men jag ska absolut inte falla för frestelsen att shoppa något nytt på ett tag nu. ska vänta med det ett bra tag till för nu rasar jag i vikt hela tiden även om jag inte ens tränar så är ju dumt att köpa nytt nu och så är det för stort sen.

Hm jag har inte ätit någon mat än idag kanske ska ta och göra det snart, frågan är bara vad jag ska laga till, det är alltid lika svårt fast jag är nästan aldrig så där hungrig så att jag känner att jag behöver riktig mat utan jag klarar mej lika bra på bara fil och smörgås det är rikgit konstigt och kanske inte så himla bra att äta så. Men som sagt får se vad jag hittar på för något.

Just det var duktig och mejlade min chef idag och frågade om det var okej att jag lämnade honom som referens när jag söker jobb till sommaren, men duktig som jag är har jag redan skickat in en hel del ansökningar och lämnat honom som referens. Men han borde väl knappast säga nej eller? Sedan så skrev jag att jag ville ha ett betyg på det jag har gjort på det stället som jag har varit och jobbat som vikarie på, det är ju lättare att få ett jobb om jag kan visa upp att jag har erfarenhet även om den kanske inte är så himla lång, fast iof det är ju ett år som det handlar om så det är ju ett tag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0