Torsdag 19 Februari

Hej Hej!

Idag vaknade jag först vid 08 men tyckte att det var alldeles för tidigt att gå upp då så jag somnade om som tur var, sen vaknade jag igen vid 10 och tänkte att jag skulle gå upp då ist men somnade tydligen om igen för sen vaknade jag när klockan var 12.20 igen. Men den här gången gick jag faktiskt upp och jag har varit väldigt effektiv under den tiden jag har varit vaken, har bland annat ringt till Telia och ändrat telefon och bredbandet så att det står på mamma nu, förut stog det på pappa men det blir ju fel eftersom han inte levar längre. Sen skulle jag ringa till miljonlotteriet och säga upp mammas medlemskap där men fick sitta i telefonkö hur länge som helst så jag tröttnade till slut.

Sen ringde jag till Korttiden där jag ska jobba i sommar och pratade med Lina men då skulle hon kolla upp vilka dagar jag kunde gå intro så skulle hon ringa upp mej. Men när hon väl ringde så berättade hon att dom måste prata med chefen först innan dom tar in någon på introduktion gällande försäkring och sånt så hon skulle ringa mej nästa vecka istället för chefen var ledig nu.

Var ut i förrådet en sväng och kollade på vårat gamla dockskåp som Ida ska få i födelsedags present och mätte alla väggar och så för vi tänkte att vi skulle tapetsera om där inne så det blir riktigt fint. Fick massa överblivna tapetrester av min bror och hans sambo igår så ska vi mäta på dem då och sedan börja göra i ordning där inne.

Nu har jag suttit och kollat efter jobb på både platsbanken på arbetsförmedlingen och även på offentliga jobb, men det jag hittar nu så står det att körkort krävs och jag har ju inget så blir ännu mindre jobb som jag kan söka:( Men jag har iaf skickat in mina uppgifter till arbetsförmedlingen nu så inom 14 dagar så måste jag gå till dem och bli inskriven så det ska jag nog passa på att göra nästa vecka innan jag åker till Jessica.

Ska fixa mat lite senare så den är klar tills mamma kommer hem, det blir fiskpanetter och potatis och till det blir det en underbart god dillsås.

Mamma ska även klippa mej ikväll om hon hinner med det, för det behövs verkligen mitt hår är så himla slitet och jag vill inte komma till frisören sen och måste klippa av jättemycket. Nej då är det bättre att mamma klipper först och att jag sen går till frisören och det ser bättre ut än om jag skulle gått dit först. Mamma är faktiskt duktig på att klippa så därför får hon göra det, ingen utbildning har hon men har klippt oss lite då och då och det har alltid blivit bra, hon brukar även få klippa min morbror när han kommer på besök också. Jag har bestämt mig för att jag inte ska klippa av min lugg utan den ska få växa en bit till så den är lättare och ha och göra med.

/ Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0