Torsdag 19 Februari 2009

Hallå!

Nu har jag inte bloggat på ett tag och Jessica tyckte att jag skulle göra ett inlägg så jag passar väl på och gör det medan jag ändå är vaken. Så jag sitter som sagt här framför datorn men nu är jag ju hemma hos mamma och hälsar på vi åkte ju upp med tåget i Söndags och jag ska vara här ända till Söndagen som kommer.

För er som kommer ihåg så ska jag ju ta ett uppehåll från skolan och börja jobba istället så under dom här två föregående dagarna har jag varit jätteduktig och hunnit söka minst 6 stycken olika jobb, fast då är dom flesta bara som timvikarie men har sökt en tjänst som vikarie på 75% på Neuro på Sjukhuset hemma i Skövde. Nu har jag ju inte råd att vara kräsen med jobb så därför har jag faktiskt sökt både inom äldre vården, LSS och på sjukhus, måste ju få ett jobb så jag kan betala min hyra och mina räkningar som kommer varje månad.

Men bestämde mig tidigt den här månaden att jag inte ska shoppa några kläder på minst två månader och än så länge har det faktiskt gått riktigt bra, har kunnat gå in i en klädaffär utan att vilja shoppa något, det kan jag säga att det är inte ofta det har hänt innan. Jag brukar nästan alltid komma hem med en eller flera påsar när jag kommer hem från stan. Men nu ska jag även försöka undvika stan också så gott det går för om jag inte kommer i närheten av en klädaffär så kan jag ju inte shoppa något.

Det enda undantaget som jag har gjort är när vi var på Ikea igår för då köpte jag lite grejer till lägenheten men det var ju bara sådant som var nödvändigt, för jag behövde verkligen en lampa i hallen man ser ju inget när det är mörkt ute.

Sedan angående jobb så har jag inte bara sökt jobb hemma i Skövde utan jag har även sökt i Hjo, Falköping, Tidaholm och även i Skara. Sen ska jag ju jobba på ett korttids ställe inom äldrevården i Tibro i sommar och har redan fått förfrågan av dem om jag kunde tänka mej att jobba lite innan och det tackar jag ju naturligtvis ja till.

Så nu när jag kanske kommer få det dåligt med pengar ett tag så har jag suttit och skrivit upp vad jag ska äta för mat i 6 veckor framöver tror jag att det var, så det blir ju mycket rester som jag äter dagen efter eller som jag fryser in och tar upp senare.

Jag ska nog ta och gå igenom min garderob när jag kommer hem och se över mina kläder om jag har något som inte är slitet och ser bra ut så ska jag nog lägga upp det på Tradera, ska även se över studie material av det som jag köpte när jag började i Trollhättan. Funderar även på att lägga upp min gamla kamera som jag fick i födelsedags present för något år sedan eftersom jag inte har någon användning av den längre. Har nog en hel del grejer som jag skulle kunna sälja där och så kanske jag kan tjäna in lite pengar på att göra det, skulle ju passa alldeles utmärkt att göra så.

Senare idag så måste jag komma ihåg att ringa till mitt sommarjobb så vi kan bestämma när jag ska gå min introduktion, detta måste göras innan 15.00 eftersom tjejen jag ska prata med slutar då. Sedan ska jag komma ihåg att ringa två samtal åt min mamma också, lär väl göra det fast jag inte alls vill. Och sist men inte minst så ska jag gå ut i förrådet och mäta väggarna i dockskåpet som Ida ska få i födelsedagspresent så vi kan fixa till med tapeter och andra roliga saker.


/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0