Måndag, början på en kort vecka...

God morgon!

Jag vaknade faktiskt tidigt idag före 10 alltså det är ju tidigt för mej som inte har vaknat fören runt 12-13 vissa dagar förut, men jag tror att de har och göra med att jag gick upp tidigt hela helgen förresten så gjorde jag väl det hela förra veckan. Men fan vad jag blir förbannad på mitt immunförsvar nu för när jag vakande så kännde jag att jag hade jätteont i halsen och det svider som sjutton och kliar gör det med, sen har jag blivit förkyld igen också nyser som bara den hela tiden inte alls kul.

Har faktiskt redan hunnit duscha på den lilla tiden som jag har varit vaken men sen kröp jag ju ner i sängen igen, rätt välbehövligt kan jag säga, var sjukt trött igår när vi åkte hem så satt och halvsov rätt mycket men sen efter Örebro så sov jag och gjorde det iaf en timme. Jag ska gå ner till "centrum" här och ta ut lite pengar så jag kan fylla på mitt busskort sen ska jag gå in och hämta ut mitt mobila bredband som ligger på affären och väntar på mej. Den där utflykten till Maxi som jag hade tänkt att jag skulle göra får nog vänta till imorn kanske, för när jag är så här förkyld som jag är nu då mår jag inte alls speciellt bra och allt tar dubbelt så lång tid än de tar annars.

Ska nog passa på att resan ur frysen medan jag ändå är hemma och inte har något speciellt att göra, för jag har en massa mat och sånt där som egentligen är min systers men fick ta hit dom när deras frys pajade i höstas sen har det inte kommit tillbaka. För nu är frysen full och jag skulle behöva få rensa ur så jag får in det jag ska handla sen, så jag får ner mina matdosor där när jag har lagat mat.

Förresten så är det inte bara förkyldning och halsont som har kommit på en dålig tid utan jag har även f.ått en massa finnar som bara inte vill gå bort, kan tillägga att jag brukar inte ha finnar så himla ofta och det är jag verkligen glad över. För när dom väl kommer så är dom som grannarna hemma i Mockfjärd alltså överallt och jättesvåra att göra något åt.

Hm jag funderar på om jag ska ta och sova en liten stund till jag är faktiskt sjukt trött och skulle verkligen uppskatta om jag kunde somna om igen, fast det kanske är en dum ide. För vad gör jag den dagen jag ska till skolan igen eller ännu troligare ska iväg och jobba, då kan jag ju inte sova hur länge somhelst nej jag ska se till att piggna till så jag kan gå upp om ett tag eller så.

/ Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0