Lite blandat om dagen

Hej!

Vid 10 i morse så ringde min bror och undrade om jag ville följa med dem till Borlänge så dom skulle komma och hämta mej efter en liten stund, men först fick vi lov att gå upp till datorn och kolla om mamma hade kommit ihåg att betala våran resa och det hade hon gjort. Sen så passade vi på att boka platser på planet också, visst det kostar men då kan vi även checka in själva och då slipper vi långa köer vid incheckningen.

När vi var klara med det så åkte vi till Borlänge började med att gå in på Kupolen och gick där en stund, både min bror och hans sambo ville kolla på kläder till resan, men dom hittade ingenting, efter ett tag så gick vi iaf in på Jula och köpte en grej som mamma ska använda när hon ska göra klart i köket. Efter det så bestämde vi oss för att gå in på Mc Donalds och äta lunch, när vi hade fått våran mat så mötte vi mammas kompis Inger som också skulle äta. Så jag gick och sa att hon fick sitta med oss om hon ville och det ville hon gärna göra, för det var inte roligt att äta ensam. När vi hade ätit klart så åkte vi vidare till Biltema och sen åkte vi in på ÖB och där handlade jag lite vadderade kuvert som jag ska använda när jag ska skicka grejerna jag har sålt på Tradera. Sen åkte vi även till Maxi och handlade lite, men jag vågade inte handla så mycket eftersom jag inte visste hur mycket pengar jag hade på kontot.

Så nu sitter jag och kollar på House på 4an och i princip väntar på att en elektriker som vi känner ska komma hit och fixa lite grejer i köket, egentligen skulle min bror vara här då men nu verkar det som att jag får lov att ta hand om det. Även om jag inte vet vad det är som behövs fixas, det lät verkligen komplicerat när mamma försökte förklara det för mej, och hon tyckte också att min bror kunde kommit hit då för då kunde han visa vad som skulle göras.

Jag måste se till att maten är klar när mamma kommer hem, men det är inte så mycket som behövs göras utan bara värma på köttfärsåsen och sen ska jag koka pasta också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0