Dagen 090409

Hej!

Sitter i vardags rummet hemma hos mamma nu och agerar tyngd, det kanske låter konstigt men min bror la nyss hit en golvlist som skulle limmas och då fick jag sätta mej på en stol och sitta som tyngd medan rums bordet agerar som tynd för resten av listen.

Var med mamma på jobbet idag eftersom vi skulle åka in på Kupolen med glasögonen som jag hade fått låna hem igår, dagen gick ju som sagt väldigt fort med tanke på att mamma bara jobbade halv dag. Hennes jobbar kompis kom in och började och prata lite med mamma och sen sa hon att om jag var ute efter en kille så var båda hennes söner singlar, jag satt bara där tyst och sa ingenting förutom att jag inte tänkte flytta upp hit igen. Sen frågade hon om jag hade lust att hjälpa henne med att lägga i brev i kuvert och skriva på dem så att det skulle hinna komma med posten. Så det gjorde jag och sen var det dags för fika vid 09.30 och sen efter det så flöt timmarna på ganska snabbt. Vi åkte hem redan vid 12.30 och åkte raka vägen till Borlänge och åkte in på stan för mamma ville in och klippa sej, så jag satt kvar i bilen eftersom det var så dåligt väder. Men sen kom jag på att jag kunde gå in på systemet och handla lite, trodde att det skulle vara jättemycket folk där inne eftersom det är påsk nu men det var det faktiskt inte. När jag kom fram till kassan och visade legget så sa hon i kassan grattis då hon såg att jag hade fyllt år för inte så länge sen.

Iaf när mamma var klar på salongen så åkte vi till Kupolen där jag gick in med glasögonen och det gick väldigt snabbt och hon i kassan sa att dom skulle vara klara i slutet på nästa vecka, det tyckte jag lät jättesnabbt. Sen efter det så åkte vi upp och gick in på båda H&M och Lindex eftersom mamma ville ha ett par snygga leggings eller strumpbyxor tills kalaset imorn men hon hittade inga. Sen åkte vi upp och gick till Waynes coffe och fikade, både mamma och jag tog Chai latte men den var inte alls lika god som den vi drack på Espresso house i Göteborg. När vi var klara där så ville jag gå in och kolla på JC eftersom dom hade fått in kläder från Rut mfl. men så klart hittade jag inget speciellt men det var väl tur det, men mamma hittade iaf ett par snygga leggings som hon passade på att köpa.

Sen åkte vi hemåt och mamma ringde till Mattias( min bror) och frågade om dom ville komma och äta middag med oss i kväll och han sa att dom hade en fläskfilé i marinad så att vi skulle köpa nått mer kött till det då, så vi gick in på Konsum och köpte en till fläskfilé och köpte potatis och morötter som vi skulle ha till den. Sen gick vi in på blomster affären för att köpa en blomma eller bukett till min faster som ska ha 50års kalas imorn, för hon ville inte ha några presenter. Så vi kollade runt där och till slut bestämde vi oss för en liten lykta på fot där dom hade satt i en liten
" rosen gömma" alltså en blomma med rosor. Svårt att förklara men tror att dom flesta borde ha sett en sån någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0