Lite om dagen..

Hej!

Nu är jag hemma igen för jag har ju varit med barnen under dagen och innan jag skulle hämta dem vid 15.30 så tog jag bussen ner på stan för att gå där en stund, var in och handlade lite grejer som kan behövas när jag ska börja skolan igen. Sen var jag in på Hem & Hobby och köpte lite ljus, tejp och gardiner så att jag har något att byta med. Men iaf när jag kom ut därifrån så var det cirka 1 timme innan barnen skulle hämtas så bestämde mej för att åka hem till min syster och lämna mina påsar och sen gå till dagis då det inte är så himla långt hem sen. Så det gjorde jag och gick in och lämnade påsarna och sen gick jag mot dagis men det hade bara gått 10 min sen jag gick hemifrån men gick in till dagis iaf och Ida som var ute kom springandes och gav mej en kram. Så gick vi in så hon fick byta om för hennes fröknar trodde inte att hon fick ha strumpbyxorna som hon hade på sej ute så hon hade fått tagit på sej ett par byxor så hon var varm. Sen gick vi iaf för att hämta Max den lilla busen och hans avdelning var på väg ut så han satt innan för dörren med mössan nedanför sej, och han var så duktig att han klädde på sej själv.

Fast envis som han är så ville han inte sitta i vagnen under vägen hem men sa åt honom att han iaf fick lov att göra det en bit med tanke på bilarna och dom här barnen kan få för sej att dom inte ska lyssna på mej helt plötsligt. Men iaf när vi hade gått mindre än halva vägen hem så tog jag ur honom ur vagnen och lät honom gå och det gillade han verkligen för han tävlade med Ida om vem som kom hem först. Väl hemma så satte dom igång att leka så jag satte mej på altanen och njöt av solen men sen försvann barnen till sandlådan så följde med dem, då kom grann pojken som jag tror är i Idas ålder, Emin heter han. Så dom lekte där ett bra tag och Ida förklarade att jag var hennes moster och en massa andra saker. Men sen iaf så kom Emins storebror och skulle hämta honom men först så sa E att han inte ville följa med men då sa storebror något om mamma så E följde med hem. Men innan dom gick så berättade Ida en gång till att jag var hennes moste, hon är för underbar den där lilla tjejen.

Sen bestämde vi oss för att gå in och fika men det var svårt eftersom det inte fanns varken saft eller kakor så barnen drack proviva som dom älskar och sen delade jag och Ida på en kiwi, erbjöd Max en banan eller ett äpple eftersom han inte äter kiwi men han ville inte ha det. Sen babblade han om en massa annat som jag inte fattade ett dugg av, den killen borde nog börja prata mycket bättre än vad han gör just nu. Sen så frågade jag dem om dom hade någon bra film som vi kude titta på så Ida sa att hon ville se Pettsson och Findus men när hon inte hittade den så bestämde vi oss för att kolla på Hos Musse. När vi hade tittat på den en stund så sa jag att jag såg en pappa och då blev barnen helt till ej och blev jätteglada och så fick jag frågan om jag ville äta middag med dem, men tackade nej, för jag har riktigt goda middagsplaner för ikväll.

Så därför var jag in på affären på vägen hem och det var svårt att handla när man visste att man bara hade en summa penga att handla för, men lyckades att hålla budgeten. Så ska snart gå in i köket och börja med maten och ska även ta och diska, men innan jag gör det så måste jag plocka in grejerna som står i diskstället in i lådorna och skåpen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0