Om dagen

Hej!

Nu kommer ett kort inlägg om dagen ska se till att hinna publicera det innan klockan blir 00, men det ska jag hinna med.

Men iaf nu sitter jag i soffan hemma hos mamma eftersom jag, Therese, Ida och Max åkte upp hit idag för att gratulera mamma som fyller år idag, men eftersom hon inte var hemma när vi kom hit så åt vi bara mellanmål och sen gick vi upp till Mattias och Christin eftersom vi skulle äta middag hemma hos dem. Men när vi kom dit fick vi veta att vi skulle äta hemma hos mamma istället eftersom det skulle komma folk hit och gratulera henne, så vi packade ihop alla grejer och gick tillbaka hem igen. Efter en stund kom mamma hem och då fick hon sina födelsedags presenter av oss men hon tyckte att hon hade fått den bästa presenten och det var att vi kom upp på hennes födelsedas, för annars skulle inte hon få träffa dom andra fören efter att dom kommer hem från USA i slutet på Maj.

Tror att maten var klar någon gång efter 18 iaf och samtidigt kom dom första gästerna men dom satt sej i soffan och pratade medan vi andra satt och åt. Sen berättade dom att presenterna skulle komma lite senare och då visade det sej att mammas kusin och hans fru och sen deras äldsta dotter också skulle komma och det visste inte mama om. Dom som var här innan var iaf Linn som är en dotter till henne som skulle komma senare och sen hennes moster Cathrin, dom kom från Borlänge medan dom andra åkte från Dala- Järna. När dom kom så hade dom med sej 2 stora presenter till mamma och en lite mindre till mej som var min student present och Ida och Max fick även en varsin present.

Mamma fick en jättefin takkrona som man sätter stearinljus i och sen öppnade hon det andra paketet och började skratta för dom hade köpt en sockervadds maskin åt henne, hon har sagt för längesedan att hon ville ha en sån för hon älskar sockervadd. Jag då fick en förstahjälpen låda med lite välbehövliga grejer i och lådan var riktigt fin.

Ida då hon fick ett silverhalsband med en Blåklocka på eftersom det är Dalarnas landskapsblomma, jag har en likadan som jag fick när jag döptes och tror faktiskt om jag inte minns fel så fick jag den av Christina och Gunnar precis som Ida. Max öppnade sen sitt paket och blev jätteglad för han hade fått en Dalahäst och efter det så sprang han runt med den i hela huset och visade stolt upp den för alla som var här.

Strax efter 21 så åkte Linn och Cathrin hem till Borlänge då C skulle upp och jobba imorn, Mattias och Christin åkte lite efter dem då Christin också skulle iväg och jobba imorn. Men Gunnar, Christina och Helena stannade en liten stund till så vi stog inne i köket och pratade lite om kök och sånt eftersom mamma har nytt kök som jag har skrivit förut.

Barnen hade iaf gått och lagt sej och efter mycket knöl så lyckades båda somna och även Theres så nu är det bara jag och mamma vakna men vi ska nog också lägga oss snart då mamma ska jobba imorn och jag ska följa med henne. För jag tycker att det inte spelar någon roll vad jag gör när jag är ledig och dessutom kommer jag inte kunna sova så länge imorn för den delen heller. Är inte roligt att vara ensam heller för Tessa och barnen ska åka till Dala- Floda och hälsa på en kompis som bor där och då skulle jag ju bli ensam hemma.

Nu ska jag iaf gå och lägga mej/ Bea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0