090411

Hej!

Jag och mamma har nyss ätit middag, det blev mos och kassler gratäng med kassler så klart, banan och jordnötter och chili sås, sen har man i grädde och det blir jättegott. Men nu sitter vi iaf vid varsin dator och tittar även på nytt läge på 3an, kom ju faktiskt hit till Skövde redan vid 13 men åkte hem till min syster direkt. Det var så roligt att komma dit för när Max såg att vi kom så släppte han bandy klubban och sprang rakt mot mamma och ropade Bitta. Sen kom även Ida och hon sprang fram till mej och hoppade upp så jag fick lov och lyfta henne sen gick hon och gav mamma en kram. Och sen tog barnen med oss för att titta på deras kanin Hoppe och han var jättesöt och jätteliten, klappde honom när min syster tog ut honom och han var så himla len, men dom ska ju bara ha honom över sommaren och sen göra sej av med honom till hösten. Så om dom inte skaffar en bur som han kan bo i över vintern så tänkte jag föreslå att han kan få bo hos mej då, tycker att det låter som ett jättebra förslag.

Vi fick även fika när vi kom så det var glass tårta och sen fick jag hjälpa min syster att fixa iordning smörgåsen som hon skulle ha med sej till jobbet eftersom hon var lite sen och skulle inte hinna göra det själv. Inte långt efter att hon hade åkt så bestämde mamma och jag oss för att vi också skulle åka så sa hejdå till dom andra och åkte till Copp och handlade. Skulle ju handla till middagen och sen skulle vi även köpa lite skruvmejslar och annat som behövs tills vi ska sätta ihop mina utemöbler. När vi kom fram till böcker och filmer så kollade jag lite på dom filmerna som det var tag 3 betala 99:- för, men till slut så såg jag att dom hade fått in sista Bond filmen som har kommit ut så bestämde mej för att köpa den. Tjejen i kassan undrade om jag ville ha kvittot när jag hade betalat men sa att hon kunde kasta det, men när jag skulle hämta ut filmen så kom jag på att jag behövde ha kvittot så gick tillbaka. Fick leta runt i papperskorgen men hittade inget kvitto som skulle vara mitt, tjejen i kassan letade också men hon hittade inte heller kvittot. Till sist letade mamma efter kvittot och hon hittade det som tur var men det låg längst ner i papperskorgen fast det alldeles nyss hade kastats och det var inget efter som kastades heller.

Men till slut så kunde jag iaf gå och hämta ut min film och funderar på om vi ska ta och titta på den ikväll om det inte är något annat bra att kolla på förstås. Ska ju förstås kolla på Robinson ikväll men efter det så är det ju The Wedding date och den har jag ingen lust att titta på ikväll eftersom jag har sett den typ 1000ggr tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0