Uppdatering

Hej!

Kom precis ur badet där jag nog har legat i över 1 timme och läst men det var så himla skönt, men fick lov och gå upp med tanke på att vi ska åka till Borlänge om mindre än 1 timme.

Har tidigare suttit och kollat på 2 filmer som har gått på tv under dagen, den 1a var Ella den förtrollade på tv4 medan den andra visades på 1an och den hetter Nanny Mc Phee. Båda filmerna var jättebra har ju sett den på 4an förut men tycker att den fortfarande är lika bra som första gången, medan den som visades på 1an hade jag aldrig sett förut.

Den handlar iaf om Syskonen Brown; Simon, Tora, Eric, Lily, Christianna, Sebastian och Baby Aggy, är kanske världshistoriens mest olidliga syskonskara. Barnens mamma dog för snart ett år sedan och deras pappa, Mr Brown, försöker undkomma all form av barnuppfostran genom att gräva ner sig i arbete, arbete och åter arbete.

Barnen har till sist lyckats skrämma bort 17 nannys och pappan är helt förtvivlad och beger sej ut för att få tag på en ny nanny, men förmedlingen vägrar hjälpa honom men då kommer Nanny Mc Phee hem till dem en kväll. Barnen gör allt för att bli av med henne men tillslut inser dom att det inte går. Den här "sagan" får som alla andra sagor ett lyckligt slut och barnen får en ny mamma.

Nej nu ska jag gå och blåsa håret och sedan börja att leta fram kläderna som jag ska ha på mej ikväll, måste även ta och sminka mej för vill inte åka iväg sminkad ser inte klok ut då. Måste även ta och kolla om jag har något mörkt som ska tvättas eftersom mamma har slängt i en del i tvättmaskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0