På tåget..

Hej!

Sitter på tåget från Stockholm nu eller ja har gjort det ett bra tag nu nästan 1 timme för att vara exakt och har typ 1timme och 30 minuter kvar tills jag är framme i Falun och direkt när jag kommer av tåget tror jag att jag ska gå in och byta om för det ser inte ut att vara så fint väder här uppe som det var hemma. För jag har bara klänning och leggings på mej nu men som tur är så la jag ner mina jeansleggings i resväskan så det är lätt att byta om iaf. Men innan jag är framme i Falun så måste jag byta tåg i Borlänge och bara hoppas på att vi hinner med tåget därifrån och vi har inte mkt tid på oss när vi kommer fram. Så förhoppningsvis så går det tåget från samma perrong som vårat tåg kommer in på annars vet jag inte hur det ska gå, i värsta fall får jag väl höra om man får åka buss istället för att åka med tåget.

När vi kom fram till Stockholm så skulle jag gå och kolla vilket spår det här tåget skulle gå ifrån sen men gick fel, borde ha kommit ihåg det då jag har varit på Centralen i Sthlm ett antal ggr, men tillslut hittade jag på det och sen kunde jag gå och äta. När jag var färdig med lunchen så fick jag lov att leta upp en toalett och när jag var påväg dit såg jag att det fanns Espressohouse så när jag var klar gick jag och tog ut pengar och gick sedan tillbaka för att köpa en stor Chai-latte, kan säga att min dag var räddad tack vare det.

Just nu lyssnar jag på lite musik medans jag bloggar och tänkte sitta med datorn tills vi är framme i Borlänge så hade tänkt att läsa lite bloggar och även kolla lite väder, kan ju vara bra att veta vad det blir för väder när jag är här uppe. Men något som är typiskt var att när jag satt på bussen till stan så sa dom på radion att i Götaland så kunde det bli upp emot 25 grader i helgen, visst väljer jag helt fel helg att åka hit på? Men såg på SMHI´s hemsida att vi skulle få 19 grader på Fredag så mamma sa att vi skulle åka upp till stugan då och lägga oss där och sola, det tycker jag låter som en alldeles utmärkt ide, tackar aldrig nej till att få ligga ute i solen och sola och njuta av värmen. Menar förhoppningsvis så hinner man få någon tillstymmelse av färg innan vi åker till Korfu, och nu låter det på Therese som att jag inte behöver åka tåg till Arlanda för dom skulle nog också boka hotell där, så hoppas på att dom får tag på nått nu då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0