Måndag, Annandag påsk

God morgon!

Vaknade redan vid 08.30 och kände mej inte ett dugg trött så därför gick jag upp och vickade lite på persiennen och fick se att solen strålade där ute, fast nu har den gått i moln men hoppas på att det blir en riktigt fin dag för då ska jag försöka hitta på något att göra. Kanske ska ta och sätta ihop mina utemöbler så att jag kan ställa ut dem på balkongen, skulle ju vara en bra idé, men det som är synd är att jag har bara sol på dagen skulle ha varit skönt att ha det på kvällen också.

Som sagt jag ville ju göra något idag så fick en helt knäpp idé om jag skulle åka till Göteborg och gå runt på stan där idag, utan att shoppa något men biljetterna var inte speciellt billiga idag så kände inte riktigt för att göra det. Men funderar på att kolla hur tågen går imorn och sen köpa en regionen runt 24 timmar biljett. För nu är det så att jag ska börja skolan igen på eget initiativ och då börjar inte veckan fören på Onsdag så då kan jag ju göra vad jag vill på både Mån och Tis. Och det känns faktiskt riktigt skönt att börja skolan igen om jag ska vara ärlig, men samtidigt så känns det lite konstigt också menar vad ska personerna i min studie grupp säga när jag kommer tillbaka efter att inte ha varit där på 3 månader. Men får helt enkelt säga sanningen att jag fick lov att ta ledigt och hitta lusten att plugga igen, plus att det inte har varit så himla lätt för övrigt heller.

Så nu ska jag börja med att gå och lägga mej tidigare än vad jag normalt har gjort under dom här 3 månaderna och sen ska jag se till att komma upp i god tid, för som tidigast börjar vi 8.15 och då måste jag gå upp vid 07 för att hinna dit i god tid. Har faktiskt lyckats dom senaste dagarna med att lägga mej i normal tid och sen gå upp i normal tid, annars har jag lagt mej vid 02-03 och gått upp vid 10-11 och det kan jag ju inte göra längre. Men dom senaste dagarna har jag somnat 00 och sen gått upp mellan 08 och 09 så det är en förbättring även om den inte är så stor. Men när jag var hemma hos mamma så gick jag och la mej vid 23 och gick upp runt 06.30 så det är väldigt duktigt för att vara mej.

Nej nu ska jag sitta här i soffan och ha det skönt och vänta på att solen kommer fram och att klockan blir lite mer så att jag kan gå ut och ha det riktigt skönt och njuta av vädret. För man vet aldrig hur länge det håller i sej men hoppas verligen på att det håller sej så här länge nu och att det blir ännu varmare, visst jag skulle inte klaga om det kom lite regn heller men det får bara inte regna i flera dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0