Lång fredag

God morgon!

Vaknade för enliten stund sedan och gick och satt mej i soffan här i vardagsrummet direkt och slog på tvn så just nu tittar jag på Nyhetsmorgon på tv4, brukar titta på det när jag vill känna mej "vuxen" haha jag är ju vuxen men ibland känns det inte så.

Men iaf igår så tog vi bilen upp till min bror och hans sambo eftersom vi skulle bli bjudna på middag hos dem, och sen kom även Christins syster Annelie och åt också. Det var jättegod mat fläskfilé och potatis och till det drack vi vin, men vi hade 3 olika flaskor men jag smakade bara på min egen flaska, till efterätt så fick vi äppel paj och sen fick vi ett litet glas Amaroula. Jag kom ihåg att jag tyckte att det var väldigt gott när vi drack det förut men igår när jag smakade så tyckte jag att den inte alls var så himla god, utan mest söt och sliskig.

Mamma håller på och tapetserar och jag ska väl klä på mej snart och göra någon nytta här hemma även om det skulle vara riktigt skönt att bara kunna ta det lugnt och ligga under filten i soffan tills vi ska åka senare ikväll.

Förresten så var det ju så att barnen gick runt och var påskkärringar här igår men min bror hade sagt åt några barn när han var ute att det inte var någon hemma här så dom gick. Men sen knackade det på dörren och mamma ropade kom in, men när ingen kom in så kom hon på att det var påskkärrigar men ingen av oss hade tid att gå och öppna så dom gick till våran andra dörr, men sen tillslut gick dom och ingen annan kom sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0