Dagen

Hej!

Jag skulle ju åka med bussen till Borlänge vid 13 idag och hade ju tagit fram pengar så att jag skulle kunna åka, men när jag kom på bussen så antog chauffören att jag åkte på ungdom så betalade bara 35:- istället för 51:-, jag menar klagar ju inte över det. Kom ju till Borlänge vid 13.30 och då gick jag av vid Kupolen så jag gick in där och gick runt och kollade i lite affärer och sen när det var 40 min kvar innan syn undersökningen så gick jag in på Mc Donalds och åt. När jag skulle ta sugrör så kom det en man och skulle ta det samtidigt och tyckte att jag kände igen honom och när jag nästan var klar så gick han förbi och sa hej och han inte kände igen mej först. Han var iaf en gammal klasskompis pappa som jag inte har träffat sen vi gick ut 9an för 4 år sedan.

Sen vid 15 så skulle jag ju på synundersökningen och fick läsa en massa på en tavla och synen hade försämrats på bara det ena ögat och om jag ville så kunde vi bara byta ut glaset på högra sidan. Men jag kände att jag ville ha nya glasögon så vi gick ut och tittade på en massa olika och så provade jag med, fick 5 par med mej hem som jag fick pröva hemma och känna efter vilka jag ville ha. När jag var klar där så hade det inte ens gått 30 min så gick mot stationen och passade på att ringa till Dalatrafik och höra om det skulle gå nån buss före 16.30 och det gjorde det som tur var. Så kom hem redan vid närmare 16.30 och passade på att byta om då och sen gick jag upp till min bror och hans sambo eftersom vi skulle äta middag, det blev lax och potatis och till det drack vi vin:P

Efter 20 så gick jag hem och satte mej framför tvn och började att kolla på Knight rider på 6an och tittade på det tills det var slut och nu ser jag på Lie to me på 4an. Just det mamma kom hem för en liten stund sedan men hon sitter uppe vid datorn just nu men hoppas att hon kommer ner snart, skulle ju vara trevligt att ha lite sällskap.

Imorn så ska vi åka in på Kupolen igen och då ska jag bestämma mej för vilka glasögon som jag vill ha men har bara 2 olika just nu som det står emellan för det var rätt så enkelt att rösta bort dom andra 3. Eftersom mamma bara jobbar halv dag imorn så ska jag försöka att höra om vi inte kan äta Thai mat eller något annat gott. Men får väl se hur bra jag lyckas med det men kan nog säkert gå riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0