Söndag och resten av helgen

Hej!

Nu ska jag berätta vad som har hänt i helgen i Fredags gifte ju min syster och hennes sambo sig i tingsrätten hemma i Skövde, det var bara närmaste familjen som var med och ingen annan visste om att dom skulle gifta sig så folk blev nog rätt chockade när dom fick se det i tidningen på Lördags morgon. Iaf så skulle jag ta hand om Max under cermonin men han var inte nöjd och stack iväg och grinade så man hörde inte ett smack av det andra men dom var jättefina och tog en hel del kort på dem som jag ska fixa med senare innan jul eller efter. Efter att det var klart så åkte vi hem och åt mat, det blev planka och riktigt gott var det också till efterätt fick vi tårta så klart, en hallon mousse tårta tydligen hade folk som sett den på Maxi sagt att dom kunde ta den med sig hem ist. Sen umgicks vi allihop och såg på Idol, det var ju inte bröllop på det sättet som om dom skulle ha gift sig i kyrkan, sen sent på kvällen åkte jag, Mattias( min bror) och Christin(hans sambo) hem till mig för att sova. På Lördagen så tog vi sovmorgon och åkte sedan in till stan för att möta upp dom andra så vi gick där ett tag och sedan gick vi in på Rådhus Cafét och fikade var väldigt mycket folkt, men hade tur som fick två bord direkt när vi kom. På kvällen skjutsade vi brudparet till ett hotell inne i stan där de skulle bo över natten, sen åkte vi andra vidare till Media Markt som nyligen öppnat och det var väldigt billigt köpte en ny plattång för 99kr och ett foto album som brudparet ska få med bilder på dem och även barnen. Vi bestämde oss för att alla skulle sova i huset ist för att vi skulle ha åkt hem till oss på kvällen och lagt oss ett plus var att de andra kunde få dricka lite också, sagt och gjort sov hela natten på en madrass på golvet inne med mamma.
När jag vaknade så låg Max och ropade: Bea, Bea, så det var bara att gå och hämta honom som var alldels dyngsur av allt kiss som hade kommit inatt. Idag skulle mamma och dom andra åka hem men skjutsade hem mig först, men så klart slutade det med att jag följde med hem också så ska åka hem på Torsdag tillsammans med Jessica som ska komma ner och hälsa på över helgen.

Nu sitter jag här framför datorn fast har gjort det hela kvällen förutom den stunden som jag kollade på Andra Avenyn är inte kul här för mamma har legat och sovit nästan hela tiden sen vi kom hem, misstänker att hon kan ha fått magsjuka hoppas bara att inte jag får det för skulle verkligen inte klara av det. Men ska väl snart gå här ifrån kanske ska ta mig ett välförtjänt bad med skum och sen tända några ljus skulle verkligen vara mysigt, ska försöka hjälpa till att fixa till lite julstämning när jag ändå är hemma.

God natt /Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0